Resursele umane nu se pot identifica pur si simplu cu oamenii, ci reprezinta o reconstructie socioculturala a potentialitatilor actuale si virtuale ale oamenilor. Termenul de resursa umana a inlocuit termenul de “functie de personal” si s-a raspandit la inceputul anilor 1980. Resursele umane se constituie intr-un proces interactiv intre manager si salariati de negociere a ceea ce managerul solicita si ceea ce salariatii ofera. Managementul resurselor umane este foarte important pentru cresterea profitabilitatii companiei, iar utilizarea unor sisteme informatice pentru derularea proceselor informationale legate de resursele umane este o cerinta obligatorie. Focalizarea conceptiei manageriale pe resursa umana reprezinta o solutie posibila de realizare a performantelor indiferent de domeniul de activitate. Intrucat resursele umane reprezinta principala resursa strategica ale oricarei organizatii, orice conducator trebuie sa acorde importanta maxima unor activitati ca: atragerea si folosirea resurselor umane, asigurarea compatibilitatii intre cerintele posturilor si competenta personalului, formarea si dezvoltarea resurselor umane, evaluarea performantelor profesionale, motivarea personalului si altele.
Diverse companii se ocupa cu dezvoltarea unor solutii profesioniste in domeniul resurselor umane. Pe langa serviciile clasice de recrutare si consultanta in resurse umane, firmele pot activa si in zona de team building si training, avand o oferta complexa de activitati si programe menite sa dezvolte echipe si persoane la nivel individual. Scopul este intotdeauna acela de a oferi raspunsuri viabile pentru managementul resursei umane, considerand ca resursa umana este cea care da cu adevarat valoare unui companii. Asa cum orice companie are nevoie de angajati competenti si calificati, orice angajat are nevoie de sprijin din partea societatii pentru care lucreaza. Serviciile companiilor de specialitate doresc ca activitatile care se desfasoara in interiorul companiei sa imbine fructuos know-how-ul personalului, cat si abilitatile individuale si de echipa pe care trebuie sa le aiba, dar si destinderea care contribuie la o mai buna performanta in cadrul companiei.
Cu ajutorul serviciilor de consultanta oferite, vei gasi persoanele capabile sa ocupe posturile vacante la un moment dat, din compania ta. Si cu ajutorul acestor societati, prin intermediul activitatilor de team building/team adventure/team events, personalul va dobandi anumite abilitati care ii lipseau sau va dobandi cunostintele pe care nu le avea prin activitatile de training. Prin intermediul activitatilor de team building, se vor consolida relatiile dintre angajati, va creste gradul de implicare si de responsabilitate al acestora, motivatia lor va creste, dar si sentimentul de apartenenta la organizatie, s.a.m.d. Toate activitatile se vor desfasura intr-un cadru distractiv, dar in siguranta.
Resursa umana a unei organizatii este variabila careia trebuie sa i se acorde cea mai mare atentie daca se doreste succesul in afaceri. Managementul resurselor umane este activitatea de management raspunzatoare de toate deciziile si actiunile care afecteaza relatia dintre o organizatie si membrii sai. Planul de resurse umane este creat in acord cu planul strategic al organizatiei. Dezvoltarea resurselor umane implica un proces de instruire a oamenilor pentru a indeplini sarcinile de care este nevoie in organizatie. Managementul de resurse umane consta in ansamblul activitatilor orientate catre asigurarea, motivarea si mentinerea resurselor umane in cadrul organizatiei in vederea realizarii cu eficienta maxima a obiectivelor acesteia si satisfacerii nevoilor angajatilor.