Injectorul serveste la pulverizarea fina si omogena, precum si la injectarea combustibilului in camera de ardere. La motoarele cu injectie directa, injectorul trebuie sa asigure o distributie uniforma a jetului de combustibil in camera de ardere, deoarece nu exista turbulenta. La motoarele cu injectie indirecta, trebuie sa pulverizeze combustibilul sub forma de jet conic, corespunzator formei camerei auxiliare de ardere. La aceste camere de ardere, pulverizarea poate fi mai putin fina, datorita existentei turbulentei.
Firma Kritters Com din Brasov iti pune la dispozitie o gama larga de injectoare noi, dar si reconditionate, in functie de nevoile tale.
Cum functioneaza un injector?
Organul cel mai important al unui injector il constituie duza, un ajutaj cu unul sau mai multe orificii perfect calibrate, prin care se face pulverizarea combustibilului. Duzele pot fi cu varf conic. Duzele fara varf conic se monteaza la motoarele cu injectie directa, iar cele cu virf conic, la motoarele cu injectie indirecta pentru formarea jetului cu un unghi conic corespunzator ca marime camerei de ardere. Orificiile duzelor fara varf conic sunt mai mici decat ale duzelor cu varf conic si realizeaza o pulverizare mai fina a combustibilului, insa se infunda mai repede.
Din punct de vedere constructiv, injectoarele pot fi deschise si inchise. Injectoarele deschise se caracterizeaza prin spatiul interior al duzei ce se gaseste in mod permanent in legatura cu camera de ardere. Aceste injectoare se pot folosi numai la motoarele la care inceputul injectiei are o presiune brusca, injectia dureaza foarte putin, iar sfarsitul injectiei este total, adica fara a se produce scurgeri de combustibil, care ar duce la functionarea defectuoasa a motorului.
Procesul tehnologic de reparare al injectoarelor cuprinde: demontarea, spalarea, controlul si sortarea, repararea, asamblarea, incercarea si reglarea lor. Spalarea exterioara se face intr-o solutie alcalina la temperaturi cuprinse intre 80 – 950 de grade Celsius, dupa care se clateste in apa curata si se usuca.
Dupa demontarea injectorului in piese componente, acestea se spala cu motorina bine filtrata. Calamina de la extremitatea pulverizatorului se indeparteaza cu o perie fina, interiorul corpului injectorului se curata cu un betisor de lemn si cu motorina bine filtrata, acul injectorului cu o carpa fina si curata si se introduce, de asemenea, in motorina bine filtrata.
Orificiile pulverizatorului se pot destupa cu un ac de curatire special. Piesele sunt supuse apoi unui control cu lupa, din punctul de vedere al aspectului exterior, control dimensional si sortare pe grupe de dimensiuni. Piesele care prezinta fisuri, deformatii sau urme de coroziune se reformeaza.
Repararea pieselor de inalta precizie: pistonul plonjor, cilindrul, supapele de refulare, pulverizatorul si acul injectorului se poate efectua prin 3 metode, si anume:
– sortare si imperechere;
– la dimensiuni de reparatii;
– acoperire electrolitica sau chimica.
Firma Kritters Com dispune de o gama larga de piese si accesorii auto, pe care le ofera clientilor sai cu ajutorul magazinelor din Brasov, dar si prin intermediul unui magazin online. Poti apela cu incredere la produsele comercializate de firma Kritters Com, deoarece compania vinde produse realizate de firme de renume precum: LUK, Sachs, Delphi sau Boge. In plus, Kritters Com expediaza produsele pe intreg teritoriul tarii!
Daca vrei sa ai parte de calitate, alege injectoare Kritters Com. Ai nevoie de informatii suplimentare despre firma si produsele Kritters Com? Suna la numarul 0722-241.403 si 0268-312.572 sau trimite un fe-mail pe adresa office@kritters.ro.
Articol oferit de 2biz.ro